Toggle

AnQore / Na 50 jaar jezelf opnieuw ontdekken

AnQore / Na 50 jaar jezelf opnieuw ontdekken

De opdrachtgever 

AnQore is gespecialiseerd leverancier van chemische producten als acrylonitril. De grondstoffen die AnQore maakt, worden gebruikt bij de productie van bijvoorbeeld LEGO, computers, auto’s en vliegtuigen, maar ook shampoo en cola. De productielocatie van AnQore ligt op het Chemelot Chemiepark in Geleen, van hieruit gaan de producten de hele wereld over. 

De uitdaging 

AnQore bestaat al ruim 50 jaar, maar is tot 2015 altijd onderdeel geweest van DSM. Nu het bedrijf op eigen benen staat, vraagt dat iets heel anders van iedereen binnen de organisatie. Hoe zorg je voor de cultuuromslag van een multinational naar een zelfstandig bedrijf met de drive van een mkb-onderneming? En hoe creëer je intern een gevoel van eenheid en trots voor het nieuwe AnQore-merk? Een internal branding vraagstuk dat Kamer8cht in de volle breedte aanpakt.   

AnQore / Na 50 jaar jezelf opnieuw ontdekken

De oplossing 

We beginnen met de volledige conceptontwikkeling en organisatie van een personeelsevent ‘AnQore Onder Elkaar’ om alle medewerkers te verbinden, met elkaar en met ambities voor de toekomst. In een talkshow-achtige setting, inclusief presentator, ronde tafel, gasten en muziek nemen we iedereen mee in het nieuwe AnQore-gevoel. Dat gevoel leggen we ook in een nieuw driemaandelijks personeelsblad. Met elke nieuwe uitgave groeit de samenhorigheid, komen we iets meer los van het diepgewortelde DSM-dna en ontstaat meer gevoel bij AnQore.

 

De prettige samenwerking is voor AnQore aanleiding om Kamer8cht te vragen voor de communicatieve doorvertaling van steeds meer strategische vraagstukken. Zo helpen we het kwaliteitsbewustzijn te verhogen en activeren we medewerkers om aan de slag te gaan met duurzame inzetbaarheid. Verder brengen we verschillende interne communicatiemiddelen op één lijn, zowel visueel als in toonzetting. Wat volgt is een personeelswervingscampagne, inclusief website. Voor het 50-jarig bestaan maken we een 128 pagina’s tellend jubileumboek en kijken we uit naar de samenwerking tussen AnQore en Kamer8cht voor de komende jaren. 

“Kamer8cht is onze vaste leverancier van creativiteit.”

Patricia Damveld, HR Manager AnQore

"We zijn een echte blauwe organisatie van regelen, plannen en beheersen. Kamer8cht vult ons perfect aan. Zij zorgen voor de ideeën en insteken waar we zelf gewoon niet opkomen. En wat heel fijn is: wat ze bedenken, voeren ze ook tot in de puntjes uit."

"Voor ons interne magazine hadden we één duidelijke wens: het moest geen top-down managementmagazine worden. We wilden juist verbinding creëren tussen kantoor en fabriek. Kamer8cht heeft een laagdrempelig format ontwikkeld waarbij collega’s uit de hele organisatie aan het woord komen. Elke 3 maanden verzorgt Kamer8cht de complete productie en het resultaat is buitengewoon positief. Aan de reacties op de puzzels kunnen we zien dat het AnQore Magazine ook door het thuisfront goed wordt gelezen. We hebben in korte tijd een krachtig intern communicatiemiddel neergezet."