Toggle

Approba / Help 1.000 man aan de knoppen

Approba / Help 1.000 man aan de knoppen

De opdrachtgever 

Approba is gespecialiseerd in recruitment en HR-gerelateerde vraagstukken binnen de technische sector en daarbuiten. Zij heeft op haar beurt als opdrachtgever een samenwerkingsverband van een aantal leidende bedrijven op Chemelot: DSM, CHILL (Chemelot Innovation and Learning Labs, Sabic, OCI Nitrogen, Fibrant, AnQore, Arlanxeo, Sitech, Vynova Group en Borealis.

De uitdaging 

Door vergrijzing en groei is er een gigantische behoefte aan nieuwe procesoperators. De genoemde bedrijven op Chemelot hebben een pact gesloten om de komende 10 jaar gezamenlijk 1.000 nieuwe procesoperators (B- en C-niveau) te werven. Zo willen zij onderlinge concurrentie in recruitment tegengaan en gezamenlijk een krachtige wervingscampagne ontwikkelen.

Approba / Help 1.000 man aan de knoppen

De oplossing 

Zij-instromers zijn de belangrijkste doelgroep, juist omdat de samenwerkende bedrijven niet elkaars personeel willen werven. In de reclamecampagne willen we kandidaten die nu in een ander vakgebied werkzaam zijn, laten zien dat er een ander perspectief voor ze is. ‘Perspectief’ is hier het sleutelwoord. Het refereert aan een geweldig toekomstperspectief én we dagen mensen uit om met andere ogen naar zichzelf te kijken. In elke uiting zoomen we in op een ander voordeel van werken als procesoperator.

 

De campagne is uitgerold met een kick-off evenement, POS-materiaal, social media en een eigen website: chemelot-operators.nl. De promotiecampagne is een succes: de eerste opleidingsklassen stromen direct vol. Om in beeld te blijven, bedenken we een contentstrategie die gebaseerd is op storytelling op de langere termijn. In vlogs en video’s volgen we toekomstige operators gedurende de opleiding. Influencer marketing met de kandidaten zelf in de hoofdrol. Zo blijven we content ontwikkelen en bouwen we een contentdatabase op om uit te putten voor toekomstige YouTube campagnes of Facebook advertising. 

“De eerste opleidingsklassen zaten direct vol!”

Michael Hamers, Directeur Approba

"De uitdaging van dit project is natuurlijk: alle partijen op één lijn krijgen. Het zijn wel allemaal bedrijven in de chemische industrie, maar ze hebben toch hun eigen wensen en voorkeuren. Kamer8cht heeft de strategische uitgangspunten vertaald naar een creatieve campagne waar iedereen direct enthousiast over was. Kamer8cht heeft duidelijk kennis van zaken en daarmee overtuigingskracht."

"Alles is soepel verlopen. Kamer8cht heeft de verschillende partijen perfect bij het proces betrokken, van de eerste ideeënvorming tot aan de officiële livegang van het project. Echt stakeholder management dus, we zijn daar heel tevreden over. Het kick-off event was goed georganiseerd en heeft ons veel free publicity opgeleverd; gratis pr en media-aandacht. Het hele project zal nog jaren lopen en we kijken er naar uit om dat samen met Kamer8cht als onze creatieve partner te blijven doen."