Toggle

Kwirkey / Start-up schiet direct uit de startblokken

Kwirkey / Start-up schiet direct uit de startblokken

De opdrachtgever 

Marc Moonen, Dave Linssen en Paul Bloemen zijn ervaren specialisten in parkeeroplossingen. De afgelopen jaren hebben ze de branche sterk zien veranderen. Parkeervraagstukken zijn veel meer mobiliteitsvraagstukken geworden. Dat levert veel kansen voor een adviesbureau dat durft te kiezen voor een compleet nieuwe benadering. Dus wagen de oprichters de sprong en beginnen ze hun eigen bedrijf.

 

Een nieuw bedrijf in parkeren en mobiliteit vanaf de basis in de markt zetten, dat is een branding vraagstuk waar we bij Kamer8cht warm voor lopen. We gaan de uitdaging aan om een merk te ontwikkelen dat zich duidelijk onderscheidt in de markt.

De aanpak van de onderneming draait minder om vierkante meters en verkeersstromen, maar juist veel meer om beleving en de totale mobiliteit binnen én buiten de stad. De opdracht is om dat te vangen in opvallende naamgeving, een heldere corporate identity en een website waarin een heel eigen verhaal centraal staat.

Kwirkey / Start-up schiet direct uit de startblokken

De oplossing 

We verkennen eerst een groot aantal naamconcepten. Hoever durven we te gaan? Ver! De keuze valt op onze persoonlijke favoriet: Kwirkey. Afgeleid van het Engelse woord quirky, dat eigenzinnig en onconventioneel betekent. Precies het vernieuwende, patroondoorbrekende karakter waar de nieuwe onderneming bekend om wil staan. Geschreven als Kwirkey krijgt het de nodige eigenheid en zit de merkbelofte al in de naam verscholen: wij bieden de sleutel tot nieuwe oplossingen in parkeren en mobiliteit.

 

Vanuit het naamconcept ontwikkelen de merkidentiteit, waarbij transparantie en no-nonsense centraal staan. Als pay-off bedenken we ‘Experience mobility & parking’, waarbij experience zowel refereert aan de ervaring als aan beleving. De merkidentiteit vertalen we door in een website met beslist geen standaard design. Kwirkey kiest er in een geheel eigen tone of voice voor om haar visie te delen met iedereen die het horen wil.

“Opvallen is makkelijk, doordacht opvallen is een vak”

Marc Moonen, Keyplayer Kwirkey

"Na het besluit om onze krachten te bundelen, zijn we al snel zelf namen gaan bedenken. Van mythologische figuren tot afkortingen, we hebben van alles geprobeerd. Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie: hier hebben we hulp bij nodig. Die hebben we gekregen! We waren direct enthousiast over de naamvoorstellen van Kamer8cht. Vooral vanwege de creatieve rationale, het hele verhaal erachter. Nog altijd werkt het heel goed als ijsbreker bij kennismakingsgesprekken: Kwirkey, waar staat het nou precies voor? Met een inhoudelijk antwoord maak je meteen een goede eerste indruk. De naam is dus niet alleen catchy, hij stelt ons in staat om op een originele manier iets over onze aanpak te vertellen."

"Juist omdat de naam zo vrolijk en afwijkend is, heeft de huisstijl een serieuze, zakelijke lading gekregen. Kamer8cht heeft daarmee een goede balans gevonden. Een informele toon en een tegendraads geluid, maar wel het vertrouwen uitstralen van een zakelijke dienstverlener met kennis van zaken. Opvallen is makkelijk, doordacht opvallen is een vak. Dat verstaat Kamer8cht heel goed. Met Henk en zijn team is het ook nog eens heel fijn samenwerken, dus ook wat dat betreft hebben we onze creatieve vragen graag bij Kamer8cht geparkeerd."